Nuffnang Ads

Saturday, August 4, 2012

Projek Pusat Industri Pertahanan Nasional Malaysia



lokasi projek : Sungkai, Perak
objektif : membangunkan R&D termaju ketenteraan

"Ia satu komitmen antarabangsa dan setakat ini penglibatan syarikat-syarikat pertahanan dari Eropah, Amerika Utara, Korea Selatan dan Jepun memperlihatkan petanda yang baik. Jangkaan awal jumlah pelaburan sebanyak AS$ 1 bilion (RM3.3 bilion) akan dapat dilihat dalam waktu terdekat.

"Bagi tempoh lima tahun pertama, kita sasar pelaburan berjumlah AS$ 5 bilion (RM15.3 bilion) sebaik syarikat multinasional mula melabur," katanya selepas menyaksikan perjanjian persefahaman antara Masterplan Consulting Sdn. Bhd. dengan Blenheim Capital. KLIK SINI

P/S Bangga jadi anak Perak jika projek ini siap nanti.... Tapi dalam masa bimbang juga kepada masalah-masalah lain seperti peningkatan harga barangan dan masalah kebanjiran orang asing dari berbagai negara yang datang ke sini untuk membuat R&D kerana ia adalah HUB termaju ketenteraan.  Apa pun moga maju jaya kepada Masterplan Consulting Sdn Bhd dan Blenheim Capital. Teringin gak nak tgk hasilnya nanti.

1 comment:

  1. my bad thought...nak monitor & observe perkembangan military di Msia...supaya ikut acuan diaorang hehe...???serampang bermata-mata...wallahualam...tapi dari segi pekerjaan, expertise mesti angkut expatriate mat2 salleh dan jepun,pekerja bawahan siapa???

    ReplyDelete