Nuffnang Ads

Thursday, April 12, 2012

Penyanyi dan Pelakon Korea RAIN Menyertai Tentera

Kalau sebut sahaja nama RAIN pasti rakyat di negara ini mengenali siapa dia. Sapa lagi kalau tak penyanyi K-Pop pujaan wanita...heee...RAIN diberitakan telah menyertai latihan ketenteraan dan seterusnya di kerah untuk menyertai tentera. Kalau kita perhatikan, walau sepopular mana pun RAIN ni tapi hati tetap ada nilai-nilai patriotik untuk mempertahankan negara. Berapa banyakkah artis yang betul-betul komitmen seperti RAIN ni. Sepanjang tempoh 21 bulan, RAIN akan bergiat aktif dengan dunia ketenteraan. Ingat kalau Malaysia buat macam ni ada jer alasan mak bapak tak bagi anaknya terlibat dengan dunia tersebut. Lihat sahaja program PLKN pada asalnya hendak dibuat seperti NS Singapore tetapi terlalu banyak alasan remeh temeh dan kebimbangan mak bapak yang tak tentu pasal. Tidak dinafikan latihan ketenteraan adalah amat mencabar tetapi apa salahnya kalau ia untuk kebaikan negara. Maka fikir-fikirkanlah natijahnya kalau kita tak berubah dari sekarang. Aku berani katakan, kalau rakyat Korea ini diberi senjata, mereka tidak ada masalah menggunakannya disebabkan latihan NS mereka mirip kepada ketenteraan sedangkan PLKN kita tidak ubah seperti kem musim cuti sekolah. Korang fikir lah sendiri

3 comments:

  1. nape tak letak gambar Rain dlm uniform? hehe.

    ReplyDelete
  2. Atas permintaan gambar RAIN pakai uniform jumpa gak..heee

    ReplyDelete