Nuffnang Ads

Sunday, August 5, 2012

Laman Web Myanmar Diserang Oleh Penggodam Antarabangsa



Seperti yang kita sedia maklum , kita telah di gemparkan mengenai isu pergolakkan yang berlaku di negara Myanmar di mana ramai umat Islam di bunuh . Kami cuba melihat dan meneliti tindakkan pengodam - pengodam Malaysia dan negara luar ini , adakah mereka hanya berdiam diri ataupun melakukan sesuatu .

Selepas penelitian pihak MD telah menemukan banyak laman sesawang kerajaan milik Myanmar telah di serang oleh pengodam - pengodam yang tidak dapat dikenal pasti identiti mereka . Mereka banyak meninggalkan mesej memberi tahu untuk menghentikan serangan terhadap umat Islam .

Antara negara - negara yang kami kesan terlibat dalam serangan ini adalah dari Malaysia , Indonesia , Brunei , Pakistan , Turki , Bangladesh , Arab Saudi dan negara Islam yang lain . Mereka membantah perbuatan kerajaan Myanmar yang hanya berdiam diri dan menutup kes ini begitu sahaja . Mereka mengeluarkan pendapat mereka melalui defacement yang diletakkan di laman sesawang tersebut .

Kami cuba mendapatkan pendapat pengemar - pengemar IT di Malaysia dengan kerjasama Malaysian Cyber Conference dan rata - rata daripada hasil tinjauan kami , mereka menyokong dengan tindakkan untuk menyerang laman kerajaan tersebut untuk menunjuk bantahan mereka terhadap perbuatan kerajaan negara Myanmar . Mereka bukan sahaja mengodam laman sesawang milik kerajaan Myanmar tetapi turut melakukan operasi " Denial of Service " atau di panggil DDoS . Jurucakap MD juga memaklumkan kepada kami kemungkinan besar Dragonforce , RileksCrew , Dotmy Team , Phantom Crew , Kelantan Hacking Crew dan pelbagai kumpulan - kumpulan pengodam di Malaysia akan menyertai serangan ini .

Info yang terkini kami terima pada , 10 Ogos 2012 bersamaan pada hari jumaat , ramai pengodam dari pelbagai negara akan bekerjasama menyerang semua laman sesawang negara Myanmar untuk menuntukkan tanda protes atas tindakkan tersebut . Mereka juga memberi kemudahan seperti sofwere DDoS dan laman - laman kerajaan yang akan di serang . Mereka menamakan " #Op Myanmar " .

Antara yang menjadi sasaran utama mereka ialah :-

http://www.mofa.gov.mm/
www.ncgub.net/
http://www.erepublic.org/egovincountriesmoni/myanmarformerlyburma.html
http://www.myanmar.com/ministries/index.html.

Bagi kami di pihak MD , mengharap keadilan dapat di tegakkan . Mereka semua bekerjasama untuk membela nasib orang Islam yang teraniaya . Jadi kami mengharap , pihak Kerajaan Malaysia khususnya memberi bantuan kepada negara tersebut untuk menghentikan serang serta penindasan terhadap umat Islam di Myanmar . Semoga nasib mereka yang teraniaya sentiasa terbela . Amin.

Antara defacement yang dilakukan oleh pengodam yang menyerang laman sesawang kerajaan Myanmar :- KLIK SINI untuk maklumat.

Sumber blog MyDefacer. Thank you for information

No comments:

Post a Comment